Wywiad z twórcą gry Theocracy
Zamieszczam przetłumaczony wywiad z twórcą gry Theocracy panem Zsolt Vamosi z Philos.
Theocracy to gra strategiczna czasu rzeczywistego, która została opracowana w Europie Wschodniej, ale jej akcja rozgrywa się w średniowiecznym Meksyku.W ramach naszej serii wywiadów z europejskimi deweloperami, rozmawialiśmy z Zsoltem Vamosi, dyrektorem generalnym Philos Labs, aby dowiedzieć się więcej o grze i firmie, która za nią stoi...
Wstęp
Philos Labs ma siedzibę na Węgrzech, ale choć kraj ten nie jest jeszcze tak znany z gier komputerowych, Philos nie są tam osamotnieni.
"Gry komputerowe są tworzone na Węgrzech od 1985 roku. Pionierem była Appaloosa z grami 'Eco The Dolphin', 'Tini Tank' itd. Seria 'Imperium Galactica' została również wykonana tutaj przez GT Interactive, a w trakcie realizacji jest również symulator off-road o nazwie 'Insane' (wydany przez Codemasters)."
Według Zsolta, węgierska społeczność producentów gier to także jedna wielka szczęśliwa rodzina... "Regularnie spotykamy się z tymi zespołami i wymieniamy się doświadczeniami. Prawdę mówiąc, w ogóle nie uważamy się za rywali".
Nawiązanie do Civilization
Firma Philos została założona jeszcze w 1995 roku, ale początkowo zajmowali się głównie "tworzeniem grafiki reklamowej".
"Następnie w 1997 roku do naszej firmy dołączyli twórcy amigowej gry 'Perihelion' (wydanej przez Psygnosis w 1993 roku)", powiedział nam Zsolt. "I zaczęliśmy tworzyć naszą pierwszą grę, 'Theocracy'".
Pierwotnym założeniem Theocracy było połączenie mocnych stron dwóch najlepszych gier tamtych czasów, Command & Conquer i Civilization.
"Kiedy planowaliśmy stworzenie gry komputerowej, graliśmy w ówczesne gry strategiczne czasu rzeczywistego, które były wtedy dość innowacyjne i nowatorskie", wyjaśnił Zsolt. "Command and Conquer, Warcraft - to wszystko były genialne twory. Ale nie lubiłem budowania misji od misji do misji, brakowało mi części budowania imperium w Civilization i swobodnego przepływu gry. Dlatego zaczęliśmy projektować grę RTS, która była zbudowana na koncepcji Civilization."
Teraz pozostało tylko wybrać oprawę dla gry, a ostatecznie wybrali ją artyści... "Graficy podchwycili tło tematyczne dla tego pomysłu i przekonali nas, że kultura Azteków to całkiem doskonały wybór".
Problem z wydawcą Interactive Magic
Dwa lata później wszystko wydawało się iść dobrze, a według Zsolta "mistrzowska wersja Theocracy była gotowa w lutym zeszłego roku".
"Zanieśliśmy ją do Interactive Magic w Północnej Karolinie mówiąc : Oto gra, przetestujcie ją i może trafić do sklepów. IM rozpoczęło testy i spodobała im się tak bardzo, że mogliśmy nawet poprawić warunki kontraktu w niektórych klauzulach."
Ale tak jak wydawało się, że gra jest gotowa do wydania, uderzyła katastrofa. "IM dostało w marcu swój raport biznesowy za 1998 rok i postanowiło nie wydawać w przyszłości żadnych 'napakowanych' gier, uzasadniając to wynikami finansowymi."
Interactive Magic zaskoczyło wszystkich, decydując się na całkowite wycofanie się z wydawania gier detalicznych i skoncentrowanie się w zamian na tytułach internetowych. Przyszłość Theocracy stała się nagle niepewna, wraz z innymi tytułami I-Magic, takimi jak Mortyr i Seven Kingdoms II, które również były bliskie wydania w tym czasie.
"Było jasne, że nie będziemy w stanie znaleźć innego wydawcy dla gry z powodu braku czasu przed latem, podczas gdy późniejsza wersja byłaby raczej datowana".
Przebudowa gry i nowy kontrakt z UbiSoft
Philos nie zamierzał jednak pozwolić grze umrzeć tak łatwo i postanowił odkupić prawa do gry i zaktualizować ją.
"Wypłaciliśmy wszystkie zaliczki dla Interactive Magic i zmieniliśmy praktycznie całą grafikę gry. Przerysowaliśmy każdy budynek i każdą postać, zmieniliśmy rozdzielczość na 800*600, zmieniliśmy menu. Do gry została wbudowana zupełnie nowa część. 'Kroniki' składały się z 8 nowych misji z briefingami i filmami instruktażowymi. Ich główną funkcją było ułatwienie graczom zapoznania się z Theocracy."
Cała ta praca opłaciła się, gdyż francuski wydawca UbiSoft szybko zainteresował się grą i odebrał prawa wydawnicze do niej.
"UbiSoft dało nam wiele pomysłów i sugestii, aby ułatwić kontrolowanie gry. A w tym okresie dopracowaliśmy balansowanie (trzeba było ustawić około 1500 zmiennych), oczyściliśmy grę z błędów i zlokalizowaliśmy (przetłumaczyliśmy) grę na siedem różnych języków."
W rezultacie powstała lepiej wyglądająca, lepiej zbalansowana i lepiej zaprojektowana gra. Premiera mogła być opóźniona o rok, ale dodatkowa praca pomogła uczynić Theocracy znacznie lepszą grą. W rzeczywistości wprowadzono tak wiele zmian, że Zsolt powiedział nam "tutaj w Philos nazywamy nową wersję 'Theo 2'".
Produkt końcowy
Czy po przedłużającym się cyklu rozwoju i wszystkich nieszczęściach wydawców z zeszłego roku, Philos są zadowoleni z gotowego produktu?
"Gra bardzo się zmieniła w stosunku do pierwotnych planów", przyznał Zsolt. "Mieliśmy związane ręce zwłaszcza z powodu presji okoliczności (zasoby sprzętowe)".
"Mimo to jestem zadowolony, ponieważ podstawowe koncepcje znalazły odzwierciedlenie w grze - kontrolowanie tysięcy jednostek jednocześnie; złożona ekonomia; obsługa formacji; czary, magiczne przedmioty, bohaterowie i elementy RPG; oraz swobodny, choć odbywający się w czasie rzeczywistym, przepływ gry".
"Moimi ulubionymi cechami są różne wspomagania AI", powiedział nam Zsolt. "Na przykład, po pewnym czasie zarządzanie gospodarką może stać się automatyczne, jak również handel z pomocą handlarza. Jeśli moja armia jest wystarczająco duża, nie muszę się przejmować każdą nudną bitwą, ponieważ emulacja bitwy zmiecie wroga. W ten sposób mogę zawsze skupić się na częściach strategii o kluczowym znaczeniu."
"Oczywiście, wiele funkcji zostało pominiętych w grze. Po feature-stop zeszłego lata powstały tony nowych pomysłów, które bardzo trudno opisać w kilku słowach ... więc wszystkie zostaną zintegrowane w kontynuacji."
Nowa gra jest jednak wciąż w bardzo wczesnym stadium rozwoju, więc Philos nie mógł nam powiedzieć o niej zbyt wiele na tym etapie.... "Temat sequela (jaka kultura i kiedy) jest wciąż przedmiotem debaty, więc byłoby zbyt wcześnie, by cokolwiek o nim powiedzieć".
Ucieczka z Alcatraz?
Sequel Theocracy nie jest jednak jedyną nową grą w budowie w Philos. Strona firmy wspomina o grze zwanej "Alcatraz", a my zapytaliśmy o to Zsolta...
"Phew, tylko bardzo krótko, bo wydawca odgryzie mi głowę :) To taktyczna gra 3D, w której musisz uratować kluczowe postacie ruchu podziemnego, które walczą o wolność z różnych więzień, i ..."
I ... to wszystko co by nam zdradził. Możecie być pewni, że przyniesiemy wam więcej informacji, gdy będą one dostępne!
Do tego czasu, dzięki Louise Gabriel z UbiSoft, i oczywiście Zsoltowi i ludziom z Philos Labs!
Oryginalny wywiad tutaj: Eurogamer - Wywiad z Philos
Komentarze
Prześlij komentarz