Mapa i interfejs

 


Tak wygląda mapa z interfejsem gdy rozpoczniemy grę poprzez wybranie trybu PRZEPOWIEDNIA. 

To tak zwany Widok Królestwa.

Zaczynamy grę jako Atlanie, którzy zbuntowali się przeciwko okrutnym Axocopanom po wielu latach tyranii. Zaczynamy z jedną prowincją o nazwie Domy Wolności

Jak pewnie zauważyliście poza nami jest jeszcze pięć innych plemion. Szare prowincje to puste prowincje niezajęte przez żadne plemię. Co nie znaczy, że są puste czy łatwe do zdobycia. Różnica jest tylko taka, że one nam nie wypowiedzą wojny i nie zaatakują nas. 

Pozostałe plemiona to:

  • Teotitlanie (cyan)
  • Iztahuacanie (czerwoni)
  • Axocopanie (fioletowi)
  • Huatepekowie (zieloni)
  • Yaxunowie. (żółci)
Interfejs widoku Królestwa:

1. Wyjście z gry (najpierw należy zapisać grę by nie stracić postępu gry)
2. Zapis stanu gry.
3. Opcje gry - tu ustawiamy sobie głośność gry, kiedy ma zatrzymywać pasek z czasem. Ja ustawiałem      Przybycie karawany (oczekiwanie i wejście), Głód w prowincji, budynek ukończony.



4. Tym narzędziem sprawdzamy jakie zasoby ma wybrana tym narzędziem prowincja. Klikamy w przycisk pokaże się taka ikona to klikamy nią w naszą prowincję i pokaże nam zasoby:


Po lewej mamy budynki zbudowane w prowincji, po prawej mamy wszystkie jednostki czyli mieszkańców i armię plus bohaterów, kapłanów. 

Niżej mamy typy surowców. Pierwsze dwa to żywność czyli kukurydza/mięso. Potem mamy materiały budowlane czyli drewno, kamień. A na końcu surowce szlachetne (złoto/jadeity). Pierścionki to produkcja klejnotów. Pod pierścionkami mamy ilość budowniczych w prowincji, a na końcu ilość bezczynnych niewolników czyli takich co nie mają określonego zadania.

Pojemność magazynowa - ilość miejsca na te wszystkie surowce. Warto zadbać o dobre magazyny by mieć zapasy żywności i materiałów.
Produkcja żywności - jest to pasek pokazujący czy mamy sprawną produkcję żywności by wyżywić aktualną ilość przebywających jednostek w niej. Jeśli pasek jest czerwony, to zaczyna zmniejszać się ilość zebranej żywności. Dlatego warto zadbać o dobre rolnictwo i hodowlę. Wyszkolić rolników.

Obok Produkcji żywności mamy listę WYSZKOLONYCH mieszkańców.
  • rolnicy
  • drwale
  • górnicy
  • budowniczy
  • złotnicy
  • szermierze
  • włócznicy
  • łucznicy


5. Limity w prowincji. Tu ustawiamy ile surowców minimalnie ma zostać nieruszonych przez karawanę. Czyli taka ilość, której nie będzie można zabrać. 




6. Okno dyplomacji. Tutaj możemy prowadzić dyplomację z graniczącymi sąsiadami. Na zrzucie widać tylko Axocopan bo na początku tylko z nimi graniczymy. 

Jak się kliknie w kwadrat to mamy dwie opcje. Propozycja sojuszu / Wypowiedzenie wojny. 

Jednak gdy będziemy mieli wojnę z plemieniem to będzie tylko opcja Propozycja pokoju

Pokój można zawrzeć bez klejnotów, ale to raczej gdy dominujemy podczas wojny i wróg nie ma szans z nami. Przeważnie każdy ruch dyplomatyczny wiąże się z uiszczeniem opłaty w postaci ilości klejnotów.


7. Przycisk PAUZA - by zatrzymać czas naciskamy przycisk pauza albo zatrzyma się sam jak ustalimy w Opcjach gry na czym ma zatrzymywać czas. 
8. Prędkość przewijania czasu gry. - tu ustalamy jak szybko ma mijać czas. 
8a. Aktualny czas - informacja o tym jaki teraz mamy czas. 
9. Ilość klejnotów - informacja o tym ile posiadamy klejnotów jako plemię. Klejnoty są używane do:
  • dyplomacji
  • budowania - piramid, lepszych koszar, lepszych szkół, innych budynków, które dają lepsze jednostki.  
  • ceremonii kapłana na arcykapłana - koszt 200 klejnotów.
10. Karta jednostek/budowli - wysuwa się głównie w Widoku prowincji. 
11. Zbiorniki many - tutaj mamy ilość many, która jest potrzebna kapłanom/arcykapłanom do wykonywania zaklęć. Jeśli nie ma many, to kapłan nic nie wyczaruje. 


Komentarze