Kroniki

 Jeśli chcesz zastosować w praktyce wiedzę zdobytą za pośrednictwem samouczków, kliknij na opcji :Kroniki" w menu głównym.


Menu kroniki obejmuje 8 pozycji, z których każda umożliwia opanowanie jednego z podstawowych aspektów gry. 

Zalecam rozgrywanie kronik zgodnie z ich kolejnością, ponieważ kolejne misje są coraz trudniejsze i bardziej złożone. Po kliknięciu na kronice wyświetlone zostanie krótkie omówienia misji. 

Przed rozpoczęciem każdej kroniki masz możliwość zapoznania się z odpowiednim samouczkiem. Dla ułatwienia orientacji przez misją zostaniesz zapoznany z odprawą, przedstawiającą zadania i zagrożenia, które wymagają zwrócenia uwagi.

Po przeczytaniu odprawy możesz kliknąć na przycisk "Start" w celu rozpoczęcia gry.



KUPIEC

Każde dziecko słyszało o sławnym Humopochi. Jest on popularnym bohaterem starych legend, tłustym i ciamajdowatym kupcem, który zawsze ucieknie złodziejom i dzięki swemu sprytowi wymknię się z ich podstępnych pułapek.

Wszyscy kupcy i podróżnicy wiedzą, kto to jest. Gdy wpadną w kłopoty, natychmiast sobie o nim przypominają i żałują, że nie ma go z nimi. Jednak tylko miłośnicy dawnych podań i najstarsi z mędrców wiedzą, kim Humopochi był naprawdę. Tylko oni zdają sobie sprawę z tego, że Humopochi był nie tylko znakomitym kupcem, ale także zbawcą swego ludu, pokojowego plemienia Huatepec. 
Stał się legendą po jego pamiętnej ucieczce z Prowincji Srebrnego Piasku w 1309, od której to ucieczki zależało przetrwanie jego szczepu.


WÓDZ

Legenda o Zalpochim, pochodząca jeszcze ze starożytności, jest powszechnie znana. Zalpochi był znakomitym wodzem plemienia Axocopan, dobrym przywódcą tak w czasach wojny, jak i pokoju. 
Napisał sławną książkę o teorii taktyki. Od momentu, gdy wodzowie wojenni Axocopan nauczyli się praktycznego wykorzystania tej cennej wiedzy, szczep odnosił wiele sukcesów w wojnach (liczne elementy oryginalnej taktyki Zalpochiego są nadal stosowane), Skoro pojmujesz już miarę wielkiego Zalpochiego, zobaczmy, czy jesteś równie utalentowany jak on.



KAPŁAN

Ta legenda opowiada o pradawnych czasach kiedy mądrzy Iztahuacanie po raz pierwszy złożyli Gwiazdom ofiarę w nadziei, że Gwiazdy użyczą im swej mocy. Było to tak dawno, że plemię nie znało nawet sekretu budowy świątyni Gwiazd. Wiele lat i wiele krwawych bitew przeminęło, zanim udało im się zdobyć Piramidę Gwiazd, zbudowaną w zamierzchłej przeszłości przez Olmeków. Niestety, Piramida znajdowała się w prowincji Płaczącego Źródła, w małej wiosce nieopodal granicy, często atakowanej przez plemię Axocopan. Niezależnie od tego, był to tylko jeden z problemów, którym musiał stawić czoła nowy władca prowincji, Ateocatlal.


KAPITAN

Oto jedna z najsłynniejszych i najpopularniejszych legend Axocopan, przedstawiająca wszystkie najważniejsze cechy dobrego wojownika: bohaterską wytrwałość, odpowiedzialność, talenty organizacyjne i wyrobiony zmysł strategiczno-taktyczny. Kathapi posiadł wszystkie te cechy, co sprawiło, że stał się bohaterem armii plemienia Axocopan. Kariera Kathapiego zaczęła się na początku XIV wieku w gąszczu prowincji Stromych Wzgórz. Szybko awansował i wnet stanął na czele armii Axocopan. Wojownicy szczepu Yaxuna nazwali go "Leśna Puma" i nawet dziś, słysząc to imię, myślą o Kathapim z szacunkiem i strachem. Zobaczmy teraz, co właściwie działo się w prowincji Stromych Wzgórz na początku XIV wieku.


ARCHITEKT

Wysoka Piramida w prowincji Szczurzych Pól przez długi czas pozostawała największą budowlą na kontynencie. Nawet dziś, po stuleciach, należy do największych cudów wzniesionych przez człowieka. Jej budowa wymagała ogromnych ilości klejnotów i materiałów budowlanych, a końcowy efekt był tak wspaniały, że przewyższył nawet najśmielsze oczekiwania. Architekci Teotitlanu byli szczególnie dumni ze swego dzieła, ponieważ przed budową piramidy piętrzyło się wiele przeszkód. Wódz Chimoki, przywódca wszystkich Teotitlan, początkowo nie popierał tego planu i jedynie oddał do dyspozycji okoliczne prowincje. 

Poza tym wieść o budowie dotarła do plemienia Iztahuacan, które postanowiło przeszkodzić w ukończeniu budowy, przeprowadzając masowy szturm.


BOHATER

Tlechlal urodził się mniej więcej na przełomie tysiącleci w małej, zapomnianej wiosce. Już w dzieciństwie okazywał znaczną siłę fizyczną, wytrzymałość i odwagę, i wkrótce stał się najlepszym myśliwym swego szczepu. Gdy ukończył dwadzieścia lat, jego wioskę zaatakowali Yaxunowie, zabijając wszystkich napotkanych ludzi. Tylko on przeżył. Huatepekowie, którzy prowadzili wojnę z Yaxunami, przyjęli go do swego plemienia. Tlechlal poprzysiągł, że będzie walczył przeciwko wszelkim formom tyranii i nigdy od tego nie odstąpił. Przemierzał pogranicze i walczył z tyloma wojownikami Yaxunów i Axocopan, ilu zdołął pokonać. Czasem przyłączał się do karawan Huatepeków, by zapewnić im ochronę. Podczas jednej z takich podróży zniknął i dokonał swego nasławniejszego wyczynu.


RZĄDCA

Ta dziwna legenda nie mówi, jak inne, o bohaterstwie i wojennej chwale. Przeciwnie - dotyczy najczarniejszych dni imperium Axocopan. Kraj ten powstał na przełomie tysiącleci, gdy Axocopanie panowali nad wielką liczbą małych plemion, przez co władali bardzo rozległym terytorium. Państwo Axocopan stało się prawdziwym mocarstwem, jak już wiesz ze Scenariusza 4. Teraz jednak wydaje się, iż niedługo się załamie. Pod przywództwem naczelnego wodza Huormuaha, wrogie imperium Yaxunów odniosło decydujące zwycięstwo nad armią Axocopan. Dostrzegając w tym wielką okazję poszczególne plemiona wchodzące w skład państwa Axocopan zaczęły się buntować, podczas walk prawie całkowicie niszcząc wojska Axocopan. W tej praktycznie beznadziejnej sytuacji cesarz mianuje nowego rządcę i przekazuje mu wszelką władzę.


POWSTANIE

Ostatni rozdział tej kroniki jest jeszcze całkiem świeży. Opowiada o wydarzeniach, które miał miejsce czwartego dnia pierwszego miesiąca roku 14:9- wczoraj. Ta opowieść nie jest żadną lekcją i nie nauczy Cię niczego nowego. Nie jest nawet legendą. Jest to właściwie epilog, wprowadzający do historii lud, na czele którego będziesz stać w najbliższych dziesięcioleciach. Zwą się Atlanami. Zaledwie kilka stuleci wcześniej Atlani opuścili dżunglę i założyli swoją stolicę Domy Wolności. Gorzką ironię stanowi fakt, że Domy Wolności wkrótce zostały zaanektowane przez Imperium Axocopańskie, zaś Atlani popadli w niewolę. Wczoraj wszystko uległo jednak zmianie - Atlani rozpoczęli swój zryw w celu odzyskania wolności.

Komentarze